onsdag 1 augusti 2012

Ledig dag

Ja så var det dags för första lediga dagen. Nu har man ju det igen när man börjat jobba. Kändes lite konstigt att gå tillbaka till jobbet i måndags efter 14 mån hemma, men nu känns det bra.Dock kände jag mig lite novis då man bytt ut hela dataprogrammet när jag varit borta, så det blir lite att lära sig på nytt.

På min lediga dag har jag faktiskt inte varit särskilt " ledig". Jag har storstädat hela huset och bakat kakor. Det är ju nämligen så att lillfisen fyllde 1 år i måndags och snart vankas det kalas. Tiden har ju gått helt galet fort, jag börjar närma mig vuxenåldern 30 med stormsteg!

Eftersom kalaset inte är förrän på söndag började jag med det som kunde frysas in. Det blev dumlekolakakor och så gjorde jag en av delarna till chokladwhoopies. Det sista receptet kommer från Leilas kokbok- Hello cupcake! Finns många smarriga recept där.

Sen har vi även planterat Sixtens födelsedagspresent som han fick av mig och T. Två stycken blåbärsbuskar. Nu är han så liten så han förstår ju inte det här med leksaker så då får man passa på. Olle fick även han ett körsbärsträd när han var liten som står lite bakom buskarna. Jag tycker det är lite mysigt att se växterna växa i trädgården i takt med barnen.

Min underbara 1-åring!


Så blir det färdiga resultatet! (tja mina lär väl kanske inte bli lika runda och snygga..)
Dumlekolakaka...oj oj oj vad gott...
Lite blommor från trädgården

Sixtens blåbärsbuskar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar